سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کربلایی

 

لَقَدْ کانَ فِى قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُوْلِى الْأَلْبابِ ... (یوسف/ 111)
به راستى در سرگذشت آنان، براى خردمندان عبرتى است.
نهضت مقدّس سیّدالشهداء علیه السلام آمیزه‏اى از عشق، عرفان، حماسه و ایثار است. این نهضت پرشکوه تجلّى فرهنگِ ناب اسلامى است؛ و براى همه و همیشه عبرت و اسوه است. عاشورا در پهنه تاریخ بشر، گسترده است. از آدم علیه السلام تا خاتم صلى الله علیه و آله و سلم و تا مهدى علیه السلام، بر حسین علیه السلام و خاندان و یارانش گریسته‏اند، و بر حماسه و ایثار و اخلاصشان درود گفته‏اند.
سال شصت هجرى بود. شش دهه از هجرت آخرین پیغامبر الهى، که حسین علیه السلام درس‏آموز مکتب او بود، مى‏گذشت. او مى‏دید جامعه و ارزش‏هایى را که جَدّ بزرگوارش بنیان نهاده بود، چگونه رفته رفته رو به تباهى و ویرانى مى‏رود، و آداب و سنن جاهلى دوباره جان مى‏گیرد. در این هنگام بود که طاغوت بنى‏امیه، معاویه فرزند بوسفیان، به هلاکت رسید، و عالَمى از شرّ او آسود. اما فرزند پلیدش به جاى او نشست و گستاخانه جاهلان و جلّادان بنى‏امیّه را به تعقیب حسین علیه السلام روانه کرد، تا این آخرین سنگر مقاومت را درهم بشکند. امام چاره‏اى جز هجرت از مدینه جدّش ندید. راهى مکّه شد، سرزمین وحى. اما در آنجا نیز وى را آرام نگذاشتند. سرانجام با دعوت‏هاى مکرّر مردم کوفه، و براى پاسداشت حرمت کعبه، از آن سرزمین گام بیرون نهاد. آنان که پیام حسین علیه السلام را شنیده و هدف عالى او را دریافته بودند، همراه او شدند و در رکابش رفتند و رفتند تا به سرزمین موعود رسیدند: کربلا...................................

 


[ چهارشنبه 90/7/20 ] [ 10:29 صبح ] [ کربلایی ] [ نظر ]

اگر خواص در هنگام خودش، کارى را که تشخیص دادند و عمل کردند، تاریخ نجات پیدا مى کند و حسین بن على ها دیگر به‏کربلاها کشانده نمى‏شوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند و با هم اختلاف کردند، ... معلوم است که در تاریخ کربلاها در تاریخ، تکرار خواهد شد.


[ شنبه 90/7/16 ] [ 1:11 عصر ] [ کربلایی ] [ نظر ]

اعیاد شعبانیه مبارک

حرف های ما هنوز نا تمام ...

تا نگاه می کنی:

وقت رفتن است

باز هم همان حکایت همیشگی!

پیش از آن که با خبر شوی

لحظه ی عزیمت تو ناگزیر می شود

آی ...

ای دریغ و حسرت همیشگی!

ناگهان

چقدر زود

دیر می شود!


[ چهارشنبه 90/7/6 ] [ 5:24 عصر ] [ کربلایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب